KOTORI's BLOG

ことりの雑記

Get 様々な慣用表現

GETTING THE GET EXPRESSIONS

When I got up that morning, I felt I was getting a bad headache and some coughing (noun). Unfortunately, I had to meet my boss at the office on that day so I got on the shuttle bus while feeling dizzy. I was getting worse gradually. I got in the meeting and I got a task from my boss.
-- “Can you get it done by Friday? If you can’t do it alone, you should get a colleague to help you,” my boss said.
-- “You got it. But today, I may get a cold. So I’ll need to get home early and get some rest.”, I answered.
-- “Are you alright? Sure, I’ll get (we would likely say--take) the task away from you and will ask someone else. You should get some medicine to get well soon. Take care,” my boss responded. -- “I appreciate it.”
I got home with difficulty and got into bed quickly. I got some sleep during the night. The next day, I got over my cold.
That's it. Did you get what I want to say?

(日本語訳)

私は朝起きると,ひどい頭痛を感じた.そして咳もしていた. 残念ながら,その日は上司との約束があったので,めまいを感じながらシャトルバスに乗り込んだ.だんだんと体調が悪くなってきた. ミーティングに参加し,私は上司からタスクを頼まれた.  「金曜日までにそれを仕上げてくれますか?もし君一人でできないのなら,誰か同僚に助けてもらって. 了解しました. しかし今日私は,風邪を引いたみたいで,はやく帰って休む必要があります.」 「大丈夫ですか? よし,これはあなたではなくて,他の人に依頼しよう.君は薬を飲めばすぐに良くなるはずだよ.お大事に.」「ありがとうございます.」
私は何とか帰って,すぐにベッドに入った.その夜はよく寝た. 次の日,私は風邪から回復した. 以上,あなたは私の言っていることが分かりましたか?

20180127 Monthly_NorthwesternNorthwestern_Yamamoto_.docx

 

I Got You Babe

I Got You Babe

  • 発売日: 2019/09/20
  • メディア: MP3 ダウンロード